torsdag 15 april 2010

Cartrouble!

Idag tänkte jag och Linnea byta däck på hennes bil (som jag och William har nu). I Birsta kan man få det gjort. Så vi åkte till fars gamla lägenhet för att hämta sommardäcken. När jag parkerar så ser det lite dimmigt ut när jag tittar ut genom vindrutan. Vi upptäcker att det ryker från motorn! Snabbt som attan hoppar vi ur bilen. Sen står vi där helt panikslagna och vet inte vad vi ska göra. Och jag har glömt väskan i bilen! Kommer det börja brinna? Kommer bilen explodera? Och bilen står bredvid ett hus. Kommer det brinna ner också?! Vi inser att vi måste ringa till nån, men vem? Då kommer Linnea på att hon ringer pappa och jag ringer William. Vi försöker komma fram till något och William tror att det är kylarslangen. Linnea och jag funderar på om det är nåt med..oljan?

Pappa kommer förbi iaf och det visar sig att det är..kylarslangen som är trasig! Så vi åker till Biltema i Birsta och inser att vi behöver slangen för att veta vilken slang som ska köpas. Så vi åker tillbaka och tar loss slangen. Åker åter igen till Birsta, men hittar ingen bra slang på Biltema. På Mekonomen har de dock rätt slang, men den måste beställas och kommer imorrn. Så vi åker tillbaka till bilen, sätter tillbaka den gamla, trasiga slangen och pappa skjutsar hem mig. Det blev helt enkelt inte så mycket gjort egentligen. Men vi överlevde ju iaf!

Inga kommentarer: