måndag 14 juni 2010

Kom, vill visa dem att det är vi

I går for jag till mor och hon gjorde slingor på mig. Detta är resultatet:

Jag har inte hunnit tvätta ansiktet än, därav händerna. Jag vill ju inte att ni ska se mitt ökengodis (det gula man har i ögonvrån när man vaknar, var det inte så det kallades Linnea?).

I går var jag, Sofie och Ullis på en två timmars promenad i Sibirien och Korsta. Den innehöll det mesta: skog, hus, myggor, hundar, (rädsla för) ormar, hopp över diken och trötta ben. I dag ska jag äta lunch ute. William frågade förut om vi skulle handla kläder tillsammans på onsdag. Jag sa: "Jaaa!". Eftersom båda två verkar vara helt inkompetenta shoppare, så kanske det går bättre om vi hjälps åt. Nu ska jag tvätta bort ökengodiset, hej!

3 kommentarer:

linnea sa...

haha ja och jag kom efter typ 10 år på varför!! (just nu). därför i öknen har man ingen mat och speciellt inge godis och då får man äta de som godis.
kan även vara för att de är torrt. fast ibland är de ju blött.

Anna Maja sa...

Några frågor:
1. Var det du som kom på det? Har för mig att det var någon kompis till dig?
2. Åt vi sånt när vi var små eller?! Eller var det endast till för att ätas i öknen?
3. Finns det någon som helst sanning i detta uttryck?
Tacksam för svar!

linnea sa...

1. nä de va inte jag, de va ida andersson som VISSTE det, inte "kom på"
2. nä, de hoppas jag icke att vi gjorde!
3. troligtvis inte..