lördag 27 december 2014

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Piercade mig, rakade av mig håret, gifte mig.







Genomdrev du någon stor förändring? Giftemål får jag väl säga här (även om det inte är så stor skillnad jämfört med tidigare). Började en treårig utbildning.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Sofie och Ullis!

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 4 juni (Bröllopsdag), 20 juni (Midsommarafton, minns att jag hade fantastiskt roligt den dagen. Vi var en massa folk ute hos Marita och Jerker. Åt mat, lekte lekar och ba hängde), 14 november (Min och Williams 30x2års- och bröllopsfest, sjukt kul!)


Trött på midsommar


Fantastisk jordgubbstårta på midsommar

Dog någon som stod dig nära? Nej

Vilka länder besökte du? USA, var på min kusins bröllop bland annat!



Bästa köpet? Oj, jag köper ju knappt grejer nu för tiden. Men min iPhone 5c har jag har haft mycket nytta av.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Min make gör mig glad varje dag (aaawww)

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Ja, att vi (jag, Sofie, Marita, Ullis) ska starta upp vår middagsklubb igen!

Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, pga vet att jag mår sjukt bra av det.

Vad önskar du att du gjort mindre? Ingenting!

Favoritprogram på TV? Big brother :)))

Bästa boken du läste i år? Jag är sämst på att läsa böcker!

Största musikaliska upptäckten? Silvana Imam

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Har lärt mig massa olika postnummer, hehe.

Största framgång på det privata planet? Blivit modigare och därmed vågat prova på mer saker.

Största misstaget? Kommer inte på något...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Definitivt gladare!

Vad spenderade du mest pengar på? Skulle säga...mat.

Något du önskade dig och fick? Te och biopresentkort i julklapp :)

Något du önskade dig och inte fick? -

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Åkte med William, Erik, Malin, Fredrik och Kaouko till Alnö och grillade mackor.



Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Vet inte, känner mig rätt nöjd. Kanske att jag skulle ha träffat släkten mer.

Vad fick dig att må bra? Vara med i tjejjouren, träna roller derby.

Vem saknade du? Pappa

De bästa nya människorna du träffade? Tjejjourstjejerna och rollerderby-tjejerna!

Mest stolt över? Att jag har gjort saker fast än jag har tyckt att det har verkat läskigt. Som till exempel spela min första roller derby-(tränings)match, prata inför skolklasser med tjejjouren och åka ensam till Stockholm på F!s sommargala. Och att jag numera har jourtelefonen, vilket är läskigt, svårt och jobbigt men så himla värt det.

Högsta önskan just nu? Ett superduperbra 2015!

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Inte så mycket tror jag. Har kommit in på ett bra spår som jag tänker fortsätta på.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt Maja! :) måste nog säga att detta varit mitt bästa år också, Viktor kom ju! :D MEN ja, vi måste komma igång med middagarna igen!!

marita sa...

Hohoooo Lillemor föddes också iår!!